sábado, 5 de octubre de 2013






FINALITATS DE L´EDUCACIÓ

Abans de tot, hem de tenir en compte que entenem per el terme educació . L´educació, consisteix en transmetre una sèrie de coneixements , costums , valors i formes d´actuar per tal d´aplicar-les a qualsevol problema que sen´s puga plantetjar.
Tant antigament com actualment el paper de l´educació era adquirida a través de l´escola i la familia ,un paper que ha anat evolucionant i canviant a mesura del temps i que cada vegada s´ha fet més complex .
Fins feia poc , tota ensenyança es basava en assolir una sèrie de coneixements que poques vegades es duien a la pràctica, és a dir , els alumnes memoritzaven els temes i a continuació duien a terme una petita prova coneguda com examens o proves escrites ,de contextos més o menys reals i de un temps limitat . Normalment , moltes d´aquestes persones pasaven la prova , encara i així lo dolent d´ aprendre els temes memoritzan-los és , que alhora de aplicar-los a la pràctica la gran majoria no ho sabien fer . Els procesos d´ensenyança han variat molt , les matéries també han evolucionat i s´inclouien en l´ensenyança materies com eren : la lectura , les nocions matemàtiques , l´escritura i altres mesures que pretenien el desenvolupament d´altres capacitats , sent la formació religiosa la que regulava totes elles . Avui en dia , els alumnes cada vegada van asollint nivells superiors , per tal d´arribar a una meta que en aquest cas seria l´universitat , és a dir en altre termes , els alumnes que van a primer de l´ESO , aniràn adquirin coneixements del curs de segon de l´ESO ,aniràn avançant pas per pas per estar preparats per a la seguent etapa . Les assignatures que s´emparteixen estàn separades mitjançant el que em deim “temes”, cada coneixement està separat per un tema , no tots els coneixements es troben junts , i cada assignatura es va desarrollant de forma més complexa per tal de que la persona cada vegada vagi ampliant les seves capacitats de coneixements i vagi especialitzant-se en la materia .

Cal dir que el terme educació va supossar molts de conflites a partir del segle XVI, ja que cada persona compartia una idea i tenia un punt de vista diferent als altres . Actualment en el sistema educatiu, podem apreciar l´implantació de les competències , i entenem per aquest terme, que tot alumne apliqui els seus coneixements teòrics juntament amb la pràctica , tot coneixement té relació amb la pràctia , perque qualsevol persona pot tenir unes bases molt àmplies de coneixement encara que alhora de expossar-ho es totalment diferent . Per tant , una vegada van voler implantar l´educació van voler saber quines serien les competències que s´aplicarien, cosa que va tenir molta polèmica perque diverses instàncies nacionals van voles exposar les seves idees relacionat amb la funció del model de societat que han defensat i el tipus de ciutadà que han pretés formar , per tant cal destacar alguns articles exposats com el de la UNESCO que diu : “la finalidad principal de la educación es el pleno desarrollo del ser humano en su dimensión social. Se define como un vehículo de las culturas y los valores , como construcción de un espacio de socialización y como cristol de un proyecto común”.Encara podem trobar més si volem saber quin serà el papel de l´escola en la ensenyança obligatoria que ens exigeix considerar els conceptes de l´educació formal ,que és aquella que té caràcter intencional i planifical , és a dir, aquella que he aprés a l´escola , també de l´educació informal , aquella que es dóna de forma no intencional i no planificada i per últim , l´educació no formal ,que es aquella que es produeix de manera intenconal i planificada pero fora de l´àmbit reglat, és a dir ,educació no estatal ,no forma part de l´estat , com per expemle : una academia de anglés.
Pero mai hem d´oblidar que com tota educació les seves finalitats són educar i instruir . Quan ens referim a educar ens referim a una educació com he afirmat abans , que es basa en que el coneixement que vagin adquirin els alumnes o aquesta teoria que vagin aprenguen o duguin a terme mitjançant o conjuntament la pràctica , és a dir , que s´apliqui la pràctica en el coneixement , per tal de que els pugui orientar per formar-los en la vida , ja sigui en aquest present o en un futur pròxim . En aquesta part , la formació integral té molt a veure per que la persona pugui realizar-se , per tant cal destacar cuatre pilars bàsics com són:conèixer , saber fer , saber ser i saber conviure.Tost aquest quatre pilars influeixen en la necesitat de formació profesional ,en l´àmbit acadèmic i en les habilititats per a les profesions.Per finalitzar , no hem d´oblidar la importància de les competències lingüístiques per tal d´introduirles en l´escola i d´aprenderles de la forma més correcta apart de ser teòrica també ha de ser oral com el mitjà essencial per evaluar l´alumne.I per finalitzar , ens referirem a la part instruciva, que es basa en els coneixements que anam adquirin que poden ser de forma selectiva o també de co- responsabilitat ,és a dir , l´educació poc a poc a anat creixent i a la vegada tornant-se més forta , abans es classificava segons el esta soctial,és a dir un camperol tenia menys posibilitats de instruir-se que per exemple una persona que pertanyia a la burguesia que si que podia ser educat perque dispossava dels recursos suficients .Per altra banda es de co- responsabilitat exactament dit com cropedèutica , perquè s´elegien els millors que eren el qui hi anaven a la universitat.


Foto:Algunos derechos resevados
Autor:Aula de catas
Aula de catas - Escuela de Catas Alicante

No hay comentarios:

Publicar un comentario